Goethe-Institut v Bratislave v spolupráci so Spolkom slovenských knihovníkov usporiadal vo štvrtok 21. októbra 2004 prednášku spojenú s diskusiou na aktuálnu tému
Knižnica ako komunitné a multikultúrne centrum.
Prednášal Prof.Wolfgang Ratzek z Hochschule der Medien zo Stuttgartu, simultánne prekladal Ing. Alojz Androvič, PhD.
Keďže momentálne nie je k dispozícii plný text tohto vystúpenia, ponúkame pre tých, ktorí nemali možnosť zúčastniť sa seminára výber niekoľkých zaujímavých myšlienok Prof.Wolfgang Ratzeka, ktorý hneď v úvode svojej prednášky zaujímavo sformuloval typické črty knižničného profesionála:
Knihovníci a knihovníčky sú podľa Prof. Ratzeka:
Okrem uvedeného sa prítomní oboznámili s viacerými originálnymi príkladmi služieb, ktoré prispievajú k zviditeľňovaniu knižníc a k zmene názorov na ich postavenie v spoločnosti.
V diskusii Prof. Ratzek na požiadanie definoval termín "marketing v knižniciach", ktorý má podľa neho 4 základné politické aspekty:
Plný text tejto prednášky bude zakrátko zverejnený na internetovej stránke Goetheho inštitútu, na čo upozorníme aj prostredníctvom portálu InfoLib.
Záverečné poďakovanie patrí PhDr. Sylvii Kováčovej, vedúcej informačného strediska a knižnice Goetheho inštitútu v Bratislave, ktorá toto stretnutie plné inšpirácií a zaujímavých informácií zorganizovala a nám - účastníkom umožnila spojiť príjemné s užitočným. Ďakujeme.
Daniela Birová, Centrum VTI SR